در کرونا

مشغول خوندن دوتا کتاب روانشناسی‌ام که اطرافیان با دیدن عنوانش کلی ذوق میکنن و فکر میکنن قراره چیزی عوض بشه. دلم براشن میسوزه بدبخت‌ها :))
اسم یکیشون موهبت شگفت انگیز خشم و بعدی ارتباط بدون خشونته. کتاب رو که اروم اروم پیش میبرم تقرییا چیز جدیدی نمیبینم. همش چیزهاییه که میدونم. چیز جدیدی که 
بهش دقت کردم اینه که تو لحظه‌ای که از خشم منفجر میشی و اتیش انتقام زبونه میکشه عمل کردن به این چرندیات مثل صبح زود ورزش کردن سخته. پس احتمال این که اخلاقم عوض بشه خیلی کمه فقط به گهی که هستم خوداگاه‌تر شدم. 
+
همچنان برام عجیب مونده چرا این فاصله گرفتن از  دوست‌هام اصلا بهم فشار نیاورده بلکه وقتم و اعصاب و روانم ازاد‌تر و راحت‌تر شده. در واقع خوشحالم. ظاهرا بر خلاف چیزی که فکر میکردم هیچ فایده‌ای برای من نداشتن، هیچ صمیمیتی و الف و انستی هم نبوده. همچنان عجبیه. در مقابل این چند دوست، دوستی داشتم که بدترین دعوا‌های عمرم رو با هم داشتیم ولی همچنان دلم برای هم صحبتی باهاش تنگ میشه. هم عذاب وجدان دارم که چرا باید دلم برای همچین ادمی تنگ بشه و هم عذاب وجدان دارم چرا عین خیالم نیست و دوست‌هام رو دونه دونه کنار میذارم. 
  +
در جدیدترین مکاشفه فهمیدم خواب مانع نویسندگی من میشه. چون همیشه قبل از خواب یه سری متن و داستان سر هم میکنم و میگم خب این‌ها خیلی واضحند و موقع بیدار شدن یادم هست ولی وقتی بیدار شدم حتی یادم نمیاد در مورد چی بودن. الانم که فصل خوابه.

۲
لبخند ...
۲۲ اسفند ۱۷:۰۳

بیشتر وقتا اشتباهاً به "اطرافیان" میگیم " دوست". لازمه فرق بین این دوتا رو درک کنیم. 

 

آره منم. ولی چون میدونم میپره، همون موقع یه چندتا سطر مینویسم حداقل از ایده ی کلی ای که دارم .آخه شبا سکوته، ذهن هم انگار خلاق تره. 

پاسخ :

فرق عملی گذاشتن سخته(:
پرفیـ.) ــوم
۰۲ فروردين ۰۱:۲۰

من ارتباط بدون خشونتو با یه گروه کتاب خوانی خوندم و حس میکنم خیلی غیر عملیه، نظرت چیه؟

پاسخ :

صد در صد موافقم. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان